Εφαρμογές του ποδηλάτου στα επαγγέλματα

Επαγγελματικά Ποδήλατα

Ποδηλατο-καφε

Μια ιδιαίτερη, παγκόσμια διαδεδομένη κατηγορια επαγγελματικών ποδηλατών αποτελούν τα ποδήλατα-καφέ.
Δύο φοιτητές της σχολής Royal College of Art στο Λονδίνο δημιούργησαν ένα κινητό μπαρ-ποδήλατο που λειτουργεί αποκλειστικά με την κίνηση των πεντάλ, ενώ το άλεσμα του καφέ αλλά και το ζέσταμα του νερού γίνονται μόνο με την ποδηλασία.
Η πρωτοποριακή δημιουργία των φοιτητών έχει ήδη κερδίσει το βραβείο Deutsche Bank 2012 (Design), ενώ κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο διαγωνισμό Design Pininfarina 2012.

Μόλις πέντε δευτερόλεπτα πεντάλ στο τρίκυκλο είναι αρκετά για να αλέσουν έναν διπλό Espresso, ενώ ένας μικρός βραστήρας ζεσταίνει παράλληλα το νερό και τον ατμό, τροφοδοτώντας τη μηχανή.
Αρωματικός καφές, άριστη φυσική κατάσταση και προστασία του περιβάλλοντος είναι τα βασικά στοιχεία που απολαμβάνουν στο έπακρο οι δύο σχεδιαστές, ενώ οι λάτρεις του Espresso έχουν έναν ακόμη λόγο για τον απολαμβάνουν πιο συχνά.

Μια ελαφρώς παραλλαγμένη έκδοση του παραπάνω αποτελεί το επονομαζόμενο Coffee Trike to οποίο εκτός από μηχανή Espresso χρησιμοποιείται, ως μεταφορικό ποδήλατο και ως πάγκος μικροπωλητών. Σημαντική διαφορά τους αποτελεί το γεγονός ότι δεν είναι ηλεκτρικά ανεξάρτητο αλλά φέρει μια μπαταρία για την τροφοδοσία της

Ποδήλατο courier

Μια επίσης αρκετά συχνή χρηση του ποδήλατου στον επαγγελματικό τομέα, ειναι η χρηση του απο εταιρείες courier. Αξιοσημείωτη είναι βέβαια η δημιουργία της πρώτης εταιρείας κούριερ με ποδήλατα στην Ελλάδα, στην περιοχή της Αττικής. Η εταιρεία αυτή δημιουργήθηκε από μια παρέα ποδηλατών με σύνθημα την ταχύτητα αλλά και την αγάπη τους για το περιβάλλον. Με την χρήση ποδηλάτων έναντι αυτοκινούμενων μέσων μεταφοράς δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα της πόλης, συμβάλλοντας ευνοικά στην αντιμετωπιση της ατμοσφαιρικής ρυπανσης και ταυτοχρονα είναι γρήγοροι, φθηνοί και δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα στην στάθμευση, ενώ τα έξοδα τους περιορίζονται στο φαγητό. Οι αποστολές που κάνουν οι ποδηλάτες courier, δέκα με δεκαπέντε καθημερινά, κυμαίνονται απο δικογραφίες ή κάποιες εξετάσεις μεχρι δέματα των δέκα κιλών ενώ παράλληλα οι τιμές είναι προσιτές εν μέσω κρίσης. Μάλιστα λόγω της μεγάλης επιτυχίας πρόκειται να προσθέθουν στον στόλο της εταιρίας τα cargo bikes, με τα οποία παρέχεται η δυνατότητα μεταφορας δέματων πολλών κιλών.

timthumb.jpg

ΤΟΠΟΙ

Ανατολική Ασία

Σε χώρες της Ανατολικής Ασίας,παρατηρείται μία ευρεία χρήση του ποδηλάτου προς εξυπηρέτηση τοπικών επαγγελμάτων.
Αυτό εξηγεί το γεγονός πως οι χώρες αυτές είναι οικονομικά ασθενείς,με αποτέλεσμα να στρέφονται σε οικονομικές λύσεις για τα προβλήματά τους.Το ποδήλατο,όχι μόνο ως μέσο μεταφοράς,αλλά και εξυπηρέτησης πολιτών.
Ειδικότερα:

Κίνα:

800px-Cycle_rickshaw%E3%80%81Shenyang%2C%E8%87%AA%E8%BB%A2%E8%BB%8A%E3%82%BF%E3%82%AF%E3%82%B7%E3%83%BC%2C%E4%B8%AD%E5%9B%BD%E3%80%81%E7%80%8B%E9%99%BD_PA106988.JPG
Στη δεκαετία του '90,τα τρίκυκλα ποδήλατα μετατράπηκαν σε ένα φθηνό και ευρέως χρησιμοποιούμενο μέσο μεταφοράς για τουρίστες,αν και χρησίμευαν για να καλύψουν κοντινές αποστάσεις.Συνήθως τα τραβούσαν ντόπιοι. Σήμερα,ενώ η τοπική αστυνομία εκδίδει άδειες σε οδηγούς τέτοιων τρίκυκλων,έτσι ώστε να μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες,η κυβέρνηση της Κίνας σιγά-σιγά εκδίδει νόμους με σκοπό την αποτροπή παράνομων φαινομένων,όπως για παράδειγμα η υπερβολική χρέωση των επιβατών από τους οδηγούς.Επιπλέον,μέσω των νόμων μειώνονται οι εκδόσεις αδειών,με σκοπό να δοθεί μία ανάσα στην τοπική κυκλοφορία,μιας και η ταχύτητα του τρικύκλου δεν ξεπερνά τα 10 χιλιόμετρα την ώρα.

ΙνδίαCargorickshaw.jpg

Για την Ινδία,ο όρος "τρίκυκλο" αναφέρεται σε τρίκυκλο με αλυσίδα,αν και ο αριθμός τους ολοένα και μικραίνει.Ειδικώς διαμορφωμένα ποδήλατα,μεταφέρουν αγροτικά προϊόντα,τρόφιμα και είναι αξιοθαύμαστο το βάρος και το μέγεθος του αγαθού που έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν.
Στην τοποθεσία Matheran,της Ινδίας,οι μοτοσυκλέτες έχουν απαγορευτεί μέσω νόμου,με αποτέλεσμα τα τρίκυκλα που τραβούν οι άνθρωποι να είναι το πλέον επικρατέστερο μέσο μεταφοράς.
Fazilika,"Κάλεσε ένα τρίκυκλο"
Τον Ιούνιο του 2008,στην πόλη αυτή ξεκίνησε μία τοπική επιχείρηση με όνομα "Ecocabs" με ειδικά διαμορφωμένα και στολισμένα τρίκυκλα,ώστε να μεταφέρουν επιβάτες,όχι μόνο οικονομικά,αλλά και οικολογικά.Την ιδέα αυτή πραγματοποίησε η κυβέρνηση της πολιτείας αυτής,κατόπιν διαταγής του υψηλού δικαστηρίου της Haryana.ECB1.jpg

Ινδονησία

Τα τρίκυκλα που προηγουμένως μελετούσαμε θα τα λέμε πλέον "becak",όπως ακριβώς τα ονομάζουν οι ντόπιοι στην Ινδονησία.Τα "becak" αποτελούσαν χαρακτηριστικό στοιχείο της πρωτεύουσας της Ινδονησίας,Jacarta,μέχρι το 1970 όταν απαγορεύτηκαν.Παρά την απαγόρευση,μερικά becak συνέχιζαν να κυκλοφορούν σε περιοχές με χαμηλό βιοτικό επίπεδο και αστυνόμευση.COLLECTIE_TROPENMUSEUM_Becaks_bij_de_Britse_ambassade_TMnr_20018038.jpg

Μαλαισία

Στη Μαλαισία,τα δίκυκλα που προηγουμένως τραβούσαν ανθρώπινα χέρια,μετατρέπονται σε τρίκυκλα με πετάλια.Στη χώρα αυτή τα τρίκυκλα ήταν "πανταχού παρόντα" μέχρι το 1970 ,καθώς υπήρχαν σε κάθε γειτονιά.Όμως,η ραγδαία αστικοποίηση έχει ανυψώσει την αναζήτηση πρακτικών και αποτελεσματικών μέσων μεταφοράς,έτσι η χρήση των τρίκυκλων έλαβε φθίνουσα πορεία,μέχρι που τα τρίκυκλα μετατράπηκαν σήμερα σε τουριστική ατραξιόν.rickshawedit.jpg

Αφρική

Μια μορφή ποδηλάτου-ταξί απαντάται και στην περιοχή της Ανατολικής Αφρικής. Φέρει την χαρακτηριστική ονομασία "boda-boda" που ουσιαστικά αποτελεί παρήχηση της αγγλικής φράσης border-border.
Τα "boda-boda" αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό της Αφρικανικής "ποδηλατικής κουλτούρας" στην οποία και δεσπόζει ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970.

Bicycle-taxi.jpg

Ο πρωταρχικός λόγος που εδραίωσε την χρήση αυτών των ποδηλάτων ήταν η γρήγορη και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες μετακίνηση μεταξύ συνοριακών περιοχών κάτι που ξεκίνησε συγκεκριμένα από την πόλη της Μπούσια στα σύνορα μεταξύ Ουγκάντα-Κένυα.Πολυ συχνά οι ντόπιοι κάτοικοι που μετέφεραν τους επιβάτες, για να προσελκύσουν κόσμο φώναζαν "boda-boda", με αποτέλεσμα να καθιερωθεί έτσι η ονομασία αυτή . Η χρήση των εν λόγω ταξί έτυχε ευρείας αποδοχής και μέχρι σήμερα παρατηρούνται ποδήλατα σε κεντρικές περιοχές των χωρών αυτών και μάλιστα έχουν ιδρυθεί πολυάριθμοι σύνδεσμοι και σωματεία που το καθιερώνουν επισήμως σαν επάγγελμα (Namuongo Stage Boda Boda Association, Officials of the Uganda Association of Motorcycle and Bicycle Operators-UAMBO). [1]

Αστυνομικό ποδήλατο

Πλην των καθιερωμένων οχημάτων που χρησιμοποιούν οι αστυνομικές δυνάμεις, αυτές εντάσσονται και τα ποδήλατα. Εκτεταμένη χρήση αυτών γίνεται κυρίως σε αστικές περιοχές με σημαντικό παράδειγμα να αποτελούν οι πόλεις της Αμερικής όπου σχεδόν κάθε κεντρικό αστυνομικό τμήμα έχει την δική του, αποκλειστικά, “αστυνομική ποδηλατική μονάδα”. Στις περιοχές αυτές είναι επιτακτική η ανάγκη χρήσης των ποδηλάτων αυτών, καθώς ο αστυφύλακας μπορεί μετακινηθεί με περισσότερη ευκολία στο αστικό περιβάλλον, ειδικότερα στα κέντρα των πόλεων, όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων. Σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα, τα ποδήλατα αποτελούν έναν πιο διακριτικό τρόπο προσέγγισης του δράστη, καθώς πολλές φορές δεν αντιλαμβάνεται ο δράστης τον διώκτη του.

Ιστορικές καταβολές

Οι ρίζες της αστυνομικής χρήσης των ποδηλάτων βρίσκονται στις αρχές του 20ου αιώνα, όπου πολλές φορές οι ίδιοι οι αστυνομικοί χρησιμοποιούσαν τα δικά τους ποδήλατα. Αργότερα, καθιερώθηκαν, κυρίως στις αγροτικές περιοχές. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε περί το 1896, το αστυνομικό τμήμα του Kent στις Η.Π.Α αγόρασαν 20 ποδήλατα για την χρήση αυτή και μέχρι το 1904 είχε διαδοθεί ευρέως, ώστε να πραγματοποιούν περιπολία 129 σε αγροτικές περιοχές.

Επαγγελματικά ποδηλάτα στην Ελλάδα

Η χρήση ποδηλάτων επαγγελματικού χαρακτήρα και γενικότερα ποδηλάτων στην καθημερινότητα του ελλαδικό χώρο είναι περιορισμένη. Στον επαγγελματικό τομέα διακρινεται η χρήση τους απο εταιρια courier και τουριστικων οραγανώσεων.

Ο Παγωτατζής

Το επάγγελμα του παγωτατζή, ένα αρκετά γνωστό επάγγελμα, άρρηκτα συνδεδεμένο με το ελληνικό καλοκαίρι, αν και εκλιπόν, είναι άξιο αναφοράς καθώς το ποδήλατο ήταν το πλέον πιο χαρακτηριστικό κομμάτι της εργασίας αυτής. Περιπλανώμενος κατά την περίοδο της άνοιξης και του καλοκαιριού, ο παγωτατζής πωλούσε το εμπόρευμα του χρησιμοποιώντας ένα τρίτροχο ποδήλατο και σε άλλες περιπτώσεις ένα μηχανοκίνητο καροτσάκι.Τους καλοκαιρινούς μήνες ήταν αρκετά δύσκολο να εξασφαλίσει την ψύξη του παγωτού. Μέσα στον μεγάλο ξύλινο κάδο του καροτσιού υπήρχε ένα πιο μικρό εσωτερικό μεταλλικό δοχείο, όπου υπήρχαν τα παγωτά. Ανάμεσα στο κενό, μεταξύ του μεταλλικού και ξύλινου κάδου τοποθετούσαν μικρά κομμάτια πάγου μαζί με χοντρό αλάτι για να διατηρούν παγωμένα τα παγωτά. Αμέσως μετά την μεταστροφή της αγοράς στις τυποποιημένες μάρκες καθώς και την είσοδο των μεγάλων εταιριών στον χώρο, το επάγγελμα σταδιακά εκλείπει μέχρι να εξαφανιστεί οριστικά.[7]

Ποδήλατο Ταξί

Στην Ελλάδα το 2010 κατασκευάσθηκε στην Θεσσαλονίκη το ποδήλατο-ταξί (ΤΑΞΙΛΑΤΟ) με σκοπό την προώθηση της ιδέας της εναλλακτικής μετακίνησης με ποδήλατο. Η κατασκευή έγινε από τον Κώστα Συμελίδη, ιδρυτή της ποδηλατικής κοινότητας BikeRespect, με την χορηγία του ακτιβιστή Gareth Trewartha ο οποίος το οδήγησε για ένα χρόνο στις βόλτες που έλαβαν χώρα στην Θεσσαλονίκη .
Αποτελείται από ένα ποδήλατο και μία καμπίνα δύο θέσεων για τους επιβάτες. Ανήκει στην κατηγορία οχημάτων που κινούνται με ανθρώπινη δύναμη μόνο, τα Human Powered Vehicles (HPV). Η χρήση του γίνεται από την πρωτοβουλία του BikeRespect, για να προσφέρει δωρεάν βόλτες στον κόσμο.
Μακροπρόθεσμος στόχος είναι να κατασκευασθούν και άλλα τέτοια οχήματα και να κινηθούν στην περιοχή της παραλίας και του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης δίνοντας μια διαφορετική αισθητική στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικιών. Χάρη των χαμηλών ταχυτήτων που αναπτύσσει (20-25 km/h) δημιουργεί περιβάλλον πιο φιλικό στον άνθρωπο ενώ δεν ρυπαίνει την ατμόσφαιρα.

Το ποδήλατο-ταξί (ΤΑΞΙΛΑΤΟ) κατασκευάσθηκε εξ ολοκλήρου στην Θεσσαλονίκη με σκοπό να προωθηθεί η ιδέα της εναλλακτικής μετακίνησης με ποδήλατο. Την κατασκευή ανέλαβε προσωπικά ο Κώστας Συμελίδης, ιδρυτής του BikeRespect, ενώ το κόστος ήταν ευγενική χορηγία του Gareth Trewartha ο οποίος το οδηγούσε και για ένα χρόνο στις βόλτες.
Αποτελείται από ένα ποδήλατο και μία καμπίνα δύο θέσεων για τους επιβάτες. Ανήκει σε μια νέα κατηγορία οχημάτων που κινούνται με ανθρώπινη δύναμη μόνο, τα Human Powered Vehicles (HPV). [2]
Παρότι η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται αφιλοκερδώς, σκοπός είναι η βόλτα με ένα ταξίλατο να γίνει επάγγελμα στην χώρα μας, με το οποίο μάλιστα ο τουρίστας θα μπορεί παραδείγματος χάριν να ξεναγείται στο ιστορικό κέντρο κάθε πόλης ενώ παράλληλα θα απολαμβάνει την βόλτα του.

Κάτι τέτοιο γίνεται σιγά σιγά εφικτό, αφού ήδη στην Αθήνα καθώς και στο Ναύπλιο υπάρχουν τέτοια ποδήλατα, τα οποία, όμως, ο τουρίστας έχει την δυνατότητα να νοικιάσει και να κάνει την βόλτα του με την οικογένεια του, ενώ ασκείται. Συγκεκριμένα, ένα τετράτροχο ποδήλατο FUNBIKE μπορούν να το απολαμβάνουν όλα τα μέλη της οικογένειάς, ανεξαρτήτως ηλικίας ή σωματικής ικανότητας. Μπορείτε να φέρετε ολόκληρη την οικογένειά μαζί για μια βόλτα με ποδήλατο, ακόμα και τα μικρά παιδιά που θα κάθονται με ασφάλεια και άνεση στο παιδικό κάθισμα, έτσι τα μικρά παιδιά όταν κάνετε βόλτα τα βλέπετε μπροστά σας αντί για πίσω σας, και μπορείτε να κρατήσετε επαφή με το πιο πολύτιμο φορτίο σας.
Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό ποδήλατο που μπορεί να είναι μια δύσκολη εμπειρία για τους αναβάτες με μικρότερη ισορροπία, συμπεριλαμβανομένων των νεότερων, των ηλικιωμένων ή των ειδικών αναγκών των μελών της οικογένειάς σας, το FUNBIKE ποδήλατο είναι σχεδιασμένο σε τέσσερις τροχούς έτσι παρέχει όλη την απαραίτητη σταθερότητα που απαιτείται, ώστε όλοι να μπορούν να οδηγούν με σιγουριά και χωρίς κανείς να πέφτει. Και όταν ένα μέλος του πληρώματός σας κουράζεται να κάνει πεντάλ η εκδρομή της οικογένειάς σας δεν θα χαλάσει, έχετε το υπόλοιπο της παρέας για να κάνει πεντάλ και συνεχίζεται.[3]

funbike_2.jpg

H διαφήμιση στη Θεσσαλονίκη “τρέχει” διαφορετικά χάρη στην Adbike!
Τρέχει πάνω στους 3 τροχούς των ποδηλάτων του στόλου της εταιρείας Adbike, που φέρνει έναν ολόφρεσκο και πρωτοποριακό τρόπο επικοινωνίας. Το ποδήλατο, ως διαφημιστικό μέσο, συνδυάζει πολλά διαφορετικά πλεονεκτήματα, συγκριτικά με τα άλλα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης.
Παρόλο που ο καταναλωτής - δέκτης της διαφήμισης έχει κορεστεί από τα υπόλοιπα μέσα προβολής, το ποδήλατο τραβά αμέσως την προσοχή του, είναι κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης.
Η πρωτοτυπία, συνδυασμένη με τη γενική στροφή του κόσμου στο ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο, εγγυάται την ανταπόκριση του κοινού κάνοντάς το πιο δεκτικό στο μήνυμα που μεταδίδεται.

fotinopodilato_w355_h495_cw355_ch495_cx20_cy20.jpg

Τα ποδήλατα προσαρμόζονται απόλυτα σε κάθε καμπάνια. Αποτελούν ιδανικό μέσο προβολής για: εταιρείες, καταστήματα, εγκαίνια νέων χώρων, νέα προϊόντα, καλλιτεχνικές ενέργειες, εκθέσεις, αθλητικές εκδηλώσεις, συνέδρια, προεκλογικές εκστρατείες κλπ.

Τα πλεονεκτήματα της προβολής με ποδήλατα της Adbike:

  • Χαμηλό κόστος.
  • Μέσο φιλικό προς το περιβάλλον.
  • Καινοτόμο και πρωτοποριακό μέσο.
  • Αποτελεσματικότητα επικοινωνίας.
  • Προβολή κοντά στα σημεία πώλησης αλλά και στον καταναλωτή.
  • Ιδανικό για πεζόδρομους.
  • Συνεχής προβολή ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες και την εποχή.
  • Δυνατότητα ενίσχυσης της διαφήμισης με διανομή έντυπου διαφημιστικού υλικού.
  • Για προβολή μικρής ή μεγάλης εμβέλειας.[4]

Παράλληλα, μια άλλη εταιρία στην Θεσσαλονίκη, η " My Company Projects" με το "My Advertising Bike" παρέχει διαφήμιση μέσω του ποδηλάτου ακριβώς όπως και η Adbike, με την διαφορά ότι με την πρώτη έχεις την δυνατότητα για πανελλαδικές ή τοπικές καμπάνιες καθώς και την δυνατότητα δειγματισμού προϊόντων.
Το ποδήλατο είναι ένα φιλικό για το περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Απαιτεί πολύ λίγες πρώτες ύλες για να κατασκευασθεί. Λειτουργεί με ανανεώσιμα καύσιμα (τροφή) και δεν μολύνει το περιβάλλον ηχητικά ή με καυσαέρια.
Η χρήση του ποδηλάτου ανακουφίζει με δύο τρόπους την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Αφενός ο ποδηλάτης δε χρησιμοποιεί άλλο όχημα και αφετέρου η μετακίνηση με ποδήλατο μπορεί να γίνει σε ένα τμήμα του δικτύου δρόμων της πόλης που οι οδηγοί αυτοκινήτων αποφεύγουν (στενοί δρόμοι με συχνές διασταυρώσεις).
H εταιρεία εκτός της προβολής στο My Advertising Bike προσφέρει παράλληλα και άλλες υπηρεσίες κατά την διάρκεια που η επιχείρηση σας διαφημίζεται στα ποδήλατα. Πιο αναλυτικά:

- Διανομή φυλλαδίων και flyer από τον οδηγό του ποδηλάτου ή από κοπέλα promotion
- Δειγματισμός ενός προϊόντος στον περαστικό κόσμο και σε στοχευμένο κοινό
- Σηματοποίηση ποδηλάτου και σε άλλα διαφημιστικά σημεία (πχ ρόδες)
- Ρουχισμός οδηγού με μπλουζάκι (t-shirt), καπέλο της διαφημιζόμενης εταιρείας
- Αναπαραγωγή φυλλαδίων και flyer στην φθηνότερη τιμή της αγοράς
- Αναπαραγωγή διαφημιστικών δώρων για διανομή
- Αναπαραγωγή t-shirt
- Αναπαραγωγή Outdoor αφίσες για τις πινακίδες των ποδηλάτων
- Δημιουργικό για καταχώρηση και σχεδιασμός φυλλαδίου
- Promotion με κορίτσια παράλληλα με την διαφημιστική προβολή [5]

%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%203.jpg

Ανά τις πόλεις η ΕΛ.ΑΣ μαζί με την Δημοτική Αστυνομία επιχειρούν να αντιμετωπίσουν την εγκληματικότητα με ορθοπεταλιές. Αποστολή των αστυνομικών ποδηλατών, σύμφωνα με την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., είναι να φέρουν την ΕΛ.ΑΣ. πιο κοντά στους πολίτες, καθώς επίσης να ενισχυθεί το προβληματικό σε αρκετές περιοχές μέτρο των πεζών περιπολιών.
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται να στηθεί ομάδα αστυνομικών με ποδήλατα. Αντίστοιχο εγχείρημα υπήρξε πριν από περίπου επτά χρόνια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη , όμως έληξε άδοξα σε διάστημα μόλις 2 εβδομάδων.Στόχος των δήμων, επίσης, είναι να διευκολυνθεί, οικολογικά, το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας.
Γερμανία
cropped-deutsche-post.jpg

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License